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Interventions récentes / Recent actions (2016-2020)

Définition du projet scienfitique MobiSAT, Univ eiffel (Mars-Octobre 2020)

L'université Gustave Eiffel  a sollicité D'JET Conseil pour la définition du projet scientifique MobiSAT dont l'objectif est de créer sur une ancienne friche militaire (appelée « Hall A ») de 2 ha environ, un espace d’enseignement, de recherche et d’expérimentation Science, Innovation et Société dédié aux énergies et aux mobilités de demain, au cœur du Pôle des Mobilités Innovantes de Versailles, et au pied des pistes d’essais véhicules de Satory (ZAC de Satory Ouest).

Definition of the scientific project MobiSAT, Univ eiffel (March-October 2020)

Definition of the MobiSAT scientific project whose objective is to create on a former military wasteland (called "Hall A") of about 2 ha, a space for teaching, research and experimentation in the field of Science, Innovation and Society dedicated to the energies and mobilities of the future. MobiSAT is located in the heart of the Pôle des Mobilités Innovantes de Versailles, and nearby the vehicle test tracks of Satory (ZAC de Satory Ouest).

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EAST-ADL training at  HUAWEI (Sept. 25-27, 2019)

The Finnish company METACASE, publisher of the MetaEdit+ software, asked D'JET Conseil for a training service in the EAST-ADL method at HUAWEI R&D Center (Hangzhou China, Sept. 25-27, 2019). After an introduction to distributed architectures, their modeling by EAST-ADL was developed and illustrated by numerous practical exercises on MetaEdit. A case study (ISA++) was then studied in depth through the different modelling stages: high-level description ("Vehicle Features"), functional and technical requirements ("Requirements"), functional architecture ("Functional Analysis Architecture"), technical architecture ("Functional Design Architecture") and hardware implementation ("Hardware Architecture"). In accordance with standard 26262, a preliminary hazard analysis (FHA) and Dependability Model were also studied and modelled in the EAST-ADL framework with MetaEdit+.

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WMC 2019, Hefei, China (Sept. 21, 2019)
Intelligent Connected Vehicle High-End Forum

Invited as keynote speaker for a presentation on "What future for autonomous vehicle ?"

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WAVE Conférence (Shanghai)

Conférencier invité  pour une présentation de la stratégie européenne et de la feuille de route pour le déploiement des véhicules autonomes et connectés. Les projets les plus emblématiques des 7èmes et 8ème programmes cadres européens (FP7, H2020) ainsi que les principales initiatives en France ont aussi été présentées. Plus de 400 participants ont assisté à cette présentation.

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EGIS (France) : assistance au projet C-ROADS Wallonia

C-ROADS est une plateforme européenne qui fédère des projets nationaux de déploiement des ITS Coopératifs (communications véhicules-infrastructure-centre de contrôle du trafic). En France le projet national se nomme SCOOP@F. La Belgique, région Wallonie lance son projet national "C-ROADS Wallonia" avec l'assistance de la Sté EGIS qui a fait appel à mes compétence  pour l'assistance à la définition des cas d'usages ("Day 1 et Day 1.5 Service")

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Expertise, assistance (en cours)

Universtié de Tongji (Shanghai) - School of Tranportation

Comité technique "Exploitation des réseaux routiers ITS", Association Mondiale de la Route

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Chapitre de livre

Titre du livre : Evaluation of Intelligent Road Transport Systems, Methods and Results,
Edité par : Dr. Meng Lu,
Publié par : The Institution of Engineering and Technology (IET), ISBN 978-78561-172-8
Date: 2016
Contribution: Ehrlich J. Hautière N., Chapter 8, “Technical assessment of the performance of in-vehicle systems”, pp. 189-214

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Rapports techniques

Ehrlich J. et al., “Cooperative Vehicle Highway Systems”, publié par PIARC, ref: 2016R08EN,
ISBN: 978-2-84060-386-3, number of pages: 51., téléchargement libre sur le site de l' AIPCR

Disponible aussi en français et espagnol

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Ehrlich J. et al, "Low Cost ITS", publié par PIARC, ref: 2019R07EN,

ISBN : 978-2-84060-510-2, number of pages: 122, téléchargement libre sur le site de l'AIPCR

Disponible aussi en français et espagnol

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Prix, récompenses

Reference [2] a été primé comme le meilleur article dans sa catégorie, ATEC_ITS Congress, Montrouge, France, Janv.27-28, 2015.

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Articles
  • [1] Ehrlich J., Bacelar A., Belloche S, “Probe vehicle: a low cost innovative and promising solution for network monitoring”, World Road Association (PIARC) World Congress, Seoul, South Korea, Nov. 2-6, 2015

  • [2] Traoré M., Ehrlich J., Dicko A, Danfakha M., “Déploiement des ITS dans les pays en développement : l’exemple du projet Tracking au Mali”, ATEC_ITS Congress, Montrouge, France, Janv.27-28, 2015 (Title in English: “Deployment of ITS in developing countries: Tracking project case study”)

  • [3] Ehrlich J., Tolvanen J.-P., “Modelling with EAST-ADL: Intelligent Speed Adaptation (ISA) as a case Study”, FISITA 2016 World Automotive Congress, Busan, Korea, Sept. 26-30, 2016

  • [4] Ehrlich J., Gruyer D., Orfila O., Hautière N., “Autonomous Vehicle, The concept of High Quality Highway”, FISITA 2016 World Automotive Congress, Busan, Korea, Sept. 26-30, 2016

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Journal
  • [5] Ehrlich J., “Which Infrastructure for the autonomous vehicle?” published in Routes/Road, n°373, 2nd quarter 2017, ISSN 0004-556 X, pp. 43-46, (Magazine published in English, Spanish and French)

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Communication orale à des colloques ou congrès
  • [6] Presentation en référence to [1], World Road Association (PIARC) World Congress, Seoul, South Korea, Nov. 2-6, 2015.

  • [7] Presentation en référence to [2], ATEC_ITS Congress, Montrouge, France, Janv.27-28, 2015.

  • [8] Ehrlich J., “Future of Road Network Operator and ITS Web Resource”, ITS World Congress, Special Interest Session SIS15G, Bordeaux, Oct. 5-9, 2015.

  • [9] Ehrlich J., « ITS à bas coût : rêve ou réalité ? », Les rencontres du comité Français AIPRC/IDDRIM, Marne-la-Vallée, Mar. 30, 2016 (Title in English : Low Cost ITS : dream or reality ?).

  • [10] Presentation with reference to [3] and [4], FISITA 2016 World Automotive Congress, Busan, Korea, Sept. 26-30, 2016.

  • [11] Ehrlich J., “PIARC TC 2.1. Committee : results and prospects”, XVII Congress Argentino de Validad y Transito, Oct. 24-28, Rosario, Santa-Fé, Argentina

  • [12] Ehrlich J. “High Quality of Service Highway (HQoSH)  for automated vehicle”, XVII Congress Argentino de Validad y Transito, Oct. 24-28, Rosario, Santa-Fé, Argentina

  • [13] Ehrlich J. “High Quality of Service Highway”, ITS World Congress, Special Interest Session 97, Montreal, Canada-Quebec, Oct.29-Nov. 2, 2017

  • [14] Ehrlich J. “Exploring the Low Cost ITS paradigm”, ITS World Congress, Special Interest Session 97, Montreal, Canada-Quebec, Oct.29-Nov. 2, 2017

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Présentations invitées
  • [15] Ehrlich J. “Des aides à la conduit aux véhicules autonomes : évolutions attendues des véhicules et de l’infrastructure », Colloque Sécurité Routière, Nantes, Mar. 10, 2016. (Title in English : From Driving Assistance System to Autonomous Vehicles : expected evolution on vehicles and infrastructure)

  • [16] Ehrlich J., « Véhicule autonome et communiquant », The Automobile Forum, Strasbourg, France, Apr. 25-26, 2016 (Title in English : Connected and Autonomous Vehicle).

  • [17] Ehrlich J., “Smart cities, 5th Road Generation and Autonomous Vehicle: new challenges for the 4th industrial revolution”, The Fourth Industrial Revolution Conference, Seoul, Korea, Sept. 29, 2017,

  • [18] Ehrlich J. “High Quality of Service Highway for automated vehicles”, Guida Connessa ed Automatica, Connected and Autonomated Driving, Moving People and Freight in the Future, Oct 13, 20167, Roma, Italia

  • Organisation ou présidence de session de congrès:

  • [20] Ehrlich J., Président de la session ACV2-1 “Environmental Sensors and Sensor Fusion / Situation Representation and Awareness”, FISITA 2016 World Automotive Congress, Busan, Korea, Sept. 26-30, 2016

  • [21] Ehrlich J., Organisateur et président de la  Special Interest Session (SIS120) to the ITS World Congress, Montreal, Canada-Quebec, Oct.29-Nov. 2, 2017

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Cours
  • [22] Modeling with EAST-ADL in-vehicle-embedded architecture - A case study: ISA++ an extended version of ISA (Intelligent Speed Adaptation), Tongji University, School of Transportation, Sept. 2016

  • [23] Human centered assessment of a driving assistance system – A case study: Intelligent Speed Adaptation (ISA), Tongji University, School of Transportation, Sept.2016

  • [24] High Quality of Service Highway (HQoSH) for automated vehicle: moving toward the Fifth Generation Road (R5G), Tongji University, School of Transportation, Sept. 2016

  • [25] SCORE@F project: a first step toward the deployment of cooperative systems in France, Tongji University, School of Transportation, Sept. 2016

  • [26] An innovative architecture for autonomous vehicles, Tongji University, School of Transportation, Sept. 2017

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